Väldigt jobbig dag!

Idag har varit en väldigt jobbig dag i mitt liv, jag känner mig fortfarande omtumlad och vill inte riktigt tro att det är sant det som hänt.

 

För lite mer än 14 dagar sedan blev en av mina arbetskamrater inlagd på sjukhus då han fick ont i magen. Jag reflekterade inte så mycket över det utan trodde inte att det var så allvarligt, en njursten kanske. Inte en sekund trodde jag att det skulle vara det hemskaste av allt, cancermonstret!!

 

Idag när jag kom till jobbet möttes jag av de ord som jag i min vildaste fantasi inte trodde att jag någonsin skulle få höra, i vart fall inte nu, Roland finns inte mer! Nej vaddå inte finns? Det är inte möjligt han var stor, stark och full av energi! Inte Roland! Nej..

 

Tyvärr var detta så sant som det kunde, det var verklighet! Även om jag fortfarande inte vill tro på det, vill inte att det skall vara sant, det KAN inte vara sant. Är så ledsen över att aldrig någonsin mer kunna få prata med honom, aldrig någonsin mer kunna fråga honom till råds, aldrig någonsin mer få se honom springande på jobbet på väg mot ytterliggare en uppgift. Det är jobbigt, extremt jobbigt! Säkert inte så jobbigt som hans familj måste tycka det är, för Roland var en så färgstark person full av liv och jag är oerhört glad att jag fått alla dessa år med honom. Få ta del av hans erfarenheter och hans visa ord.

 

Hos mig kommer han att vara extremt saknad och hur overkligt det än känns just nu så måste jag nog inse att han är borta, att han inte finns här mer.

 

Roland jag vill att du skall veta att jag kommer att sakna dig och att jag håller ditt minne levande i mitt hjärta ♥

 

 

Roland Nilsson

f- 22 maj 1953, d- 22maj 2010


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Väder Svalöv

RSS 2.0