Tankar

Jag är så kluven så jag vet inte vad, jag borde vara extremt lycklig och det är jag självklart. Har en underbar liten son som jag väntat på under många år och han upptar det mesta i mitt liv just nu. I princip finns det inget att vara olycklig över. Men jag kan inte rå för det, att jag känner en stor sorg när jag läser om alla de underbara små barn som drabbas av sjukdomar. Jag får verkligen stor ångest och framför allt så känner jag en stor ilska över att livet är så orättvist som det är. Varför är det så? Ja det kommer jag nog aldrig att få svar på men ändå så gnager den frågan i mitt huvud om och om igen. Lille Victor är ett litet barn vars historia fastnat djupt inne i mitt hjärta och det är så svårt att förstå varför det blev som det blev. Jag känner så enorm empati för hans föräldrar och jag hoppas att livet kommer att vara rättvist mot dem i framtiden.

Idag har jag köpt boken om Victor och även givit ett bidrag till hans fond i mitt och Gustavs namn, jag hoppas att fler gör det så man kan få fram tillgångar till att kanske någon gång lösa gåtan cancer och låta fler barn slippa lida och inte uppleva världen som de så självklart borde.

http://www.barncancerfonden.se/1707

Som nybliven mamma så rasar det enorma känslostormar i kroppen och tyvärr är det inte bara glädje utan också djupa funderingar på varför livet är så orättvist som det många gånger är. Jag kan knappt stå ut med tanken på att inte ha Gustav nära mig att inte få omfamna honom varje dag, att inte få hålla hans mjuka händer och fötter i mina, att inte få höra honom gråta eller skratta, inte få uppleva hans dagliga framsteg.

Det är en ynnest att få ha honom hos mig, en stor gåva och skatt som jag insett nu att jag absolut inte skall ta för givet. 

Jag lovar mig själv att värdesätta varenda dag jag har med honom och skatta mig lyckig över att han finns nära mig och att jag får uppleva honom. Det är det starkaste känslan i livet att älska sitt barn.

Mina tankar är och kommer vara hos Victor och hans familj och även alla andra som har det svårt.



Älska ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Väder Svalöv

RSS 2.0