Aktiv eller..

Jag har börjat att landa nu igen. Men frågorna hopar sig inne i mitt huvud, hur skall jag kunna skydda honom från allt ont, skall jag skydda honom från allt ont?? Visst jag inser mycket väl att barn skadar sig på alla möjliga vis, det hör liksom till och så gjorde även jag när jag var liten och inte bara när jag var liten ,)

 

Nu börjar jag komma till insikt i hur det är att vara den som hela tiden står vid sidan om och tittar på, jag tänker självklart på min mamma. Jag har under väldigt många år tävlat i en gren inom ridsport som är ganska riskfylld, fälttävlan. Tidigare har jag bara sett spänningen och inte funderat riktigt över vad som skulle kunna hända. Jag har inte förstått att min mamma måste ha känt sig oerhört frustrerad över mitt val även om grenen i sig förtjusar med sin fart och fläkt.

 

Jag kan gå till mig själv nu och jag inser snabbt vad jag radar upp för saker som Gustav kommer och kommer inte att få göra. Men om jag skall vara ärlig så tror jag inte att alla saker som jag radar upp som kommer inte att få göra inte kommer att uppskattas och jag tror nog att han med sina vackra ögon säkert kommer att få mig på fall ändå någon enstaka liten gång, kanske..

 

Idag skulle vi ha varit på sångstund i kyrkan, samma kyrka som Gustav blev döpt i, den kyrkan som han höll nästan en halvtimmes sång lektion för prästen och vi övriga medverkande personer. Visst så visste jag att han kunde ljuda men dopet, jisses! Dopet som jag omsorgsfullt hade planerat både med vad prästen skulle säga och de psalmer vi skulle sjunga. Vi hade till och med varit på adventsgudstjänst för att öva: http://viskarpaminaxel.blogg.se/2010/january/traning-infor-dop.html

 

Ja så idag hade jag bestämt mig för idag skulle vi åka dit igen och vara med på den öppna förskolan som de håller där och just idag så är det sångtimme för 3-8månader, men säg den som får vara glad :,(. I morse så vaknade jag med brinnande huvudverk och en känsla i kroppen som viskar om begynnande influensa. Hoppas hoppas hoppas inte jag blir sjuk nu har inte tid med det! Så vi fick snällt stanna hemma idag :(

 

 

 

Gustav få ett mariekex vilket var väldigt väldigt roligt :)

 

 

 

 

Fina Ruby ♥ och jag i Bonn Tyskland

 

 

Och snart snart så finns denna hemma hos mig:

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Väder Svalöv

RSS 2.0